“Eğitim gerçeklerin öğretilmesi değildir, düşünmek için aklın eğitilmesidir”. Einstein

Atölyelerimiz

2021 YILI AY’IN EVRELERİ TAKVİMİ

Atölye Fiyatı : 250 TL

2021 YILI AY’IN EVRELERİ TAKVİMİ

Yaş Grubu: 5. ve 6. Sınıf

Kontenjan: 3 kişi ve üzerinde grup açılacaktır. Max. 10 kişi.

Hafta içi: 18:00- 20:00

Hafta Sonu: 12:00-16:00

Süre : 45Dk

Etkinlik İçin Gerekli Malzemeler:

  • Kalem
  • Makas
  • Yapıştırıcı
  • Raptiye
  • Ay’ın Evreleri Takvim’i etkinlik kâğıtları

Ay’ın Evreleri’ni Anlamak Neden Önemlidir?

Astronomi bilimi, temel bilimlerin gelişmesine sebep olan ve ilk medeniyetlerden itibaren merak konusu olan bir bilim alanıdır. İlk medeniyetlerden itibaren, gökyüzünde her gün görülen Güneş ve Ay’ın hareketleri anlamlandırılmaya çalışılmış ve bilimsel açıklamalar temelinde bu olgular açıklanmaya çalışılmıştır. Günümüzde ise artık gelişen teknoloji ürünleri sayesinde önceleri sadece gözlemler ile açıklanmaya çalışılan bu olguları izlemesi ve kanıt bulunması daha da kolaylaşmıştır. Astronomi bilimi, günlük hayat problemlerini çözmeyi, uzamsal düşünme becerisini geliştirdiği, dolayısıyla toplumda yalancı bilim olarak ifade inanışları gidermesi nedeniyle yediden yetmişe herkes için önemlidir.

Formal ve informal eğitim ortamları astronomi biliminin bilimsel temellerinin verildiği ortamlardır. Okullarda astronomi, özellikle temel astronomi konuları öğretim programları dahilinde özellikle soyut düşünme yetisini yeni yeni kazanan ortaokul öğrencilerine yönelik olarak verilmektedir. Ancak ne yazık ki bu konuların öğrenilmesinde pek çok problem yaşanmakta ve hala hatalı kavramların olduğundan bahsedilmektedir. Bu problemler öğretmen, aile ve sosyal çevreden kaynaklı olabileceği gibi öğrencilerin sezgilerinden de kaynaklanıyor olabilir (Barnett, ve Morran, 2002; Chiras, 2008; Çelikten, İpekçioğlu, Ertepınar, ve Geban, 2012; Hannust ve Kikas, 2007; Ingeborg, 2012; Mulholland, ve Ginns, 2008). Bu nedenle istenilen bilgi seviyesine öğrenenleri ulaştırmak ve uzay çağının gerektirdiği bilgi ve becerileri öğrencilerimize kazandırmak amacıyla Güneş’in doğuşu ve batışı gibi günlük hayatta karşılaşılan temel astronomi olgularından bir olan Ay’ın evreleri olgusunun öğrenciler tarafından anlamlı bir şekilde öğrenilmesi gerekmektedir. Bu konunun öğrenilmesi ile takvimlerin nasıl oluşturulduğu, farklı referans noktalarından bakan gözlemciler (uzaydan veya Dünya’dan bakan bir gözlemci için) için Ay’ın nasıl görüldüğü (uzamsal düşünme becerileri) artacaktır (Taşcan, 2019).

Sepete Ekle